کد پرچم
کد پرچم
سانتیانا :" افراد بی کار باید ناراحت باشند ، نه کریستیانو "
Online User
تاريخ : جمعه 10 آذر 1391برچسب:, | 9:48 | نویسنده : hassan7

کارلوس آلونسو سانتیانا (23 آگوست 1952) تمامی ارزشهای رئال را می تواند معنی کند . او 17 سال را در رئال سپری کرده و اثرش را در باشگاه گذاشته است . اتلتیکو یکی از رقبای محبوب این مهاجم با زدن سیزده گل بود . 
وی در مورد آمار خوب گلهایش مقابل اتلتیکو گفت :" اتلتیکو ، حریف اصلی رئال بود . دو تیم همشهری که همچنان با هم رقابت دارند . در زمانهای قدیم این رقابت بیشتر بود . در آن زمان بیشتر بازیکنان هومی بودند . به همین علت این بازی یک نبرد بومی بود که جدیت زیادی داشت . اما زمانی که هر بازیکن با هر ملیتی توانست که در این تیمها بازی کند ، حد و مرزها باز شدند اما حضور در این بازیها همیشه زیباست . "
وی در این باره که کدام گلش به اتلتیکو برایش خوشایند تر بوده است :" اولین بازیم مقابل اتلتیکو در برنابئو در فصل اولم در 72-1971 بود که من تک گل بازی را زدم تا برنده شویم . هرگز در یک دربی بازی نکرده بودم . جو فوق العاده ای وجود داشت و صد هزار نفر به استادیوم آمده بودند . در تیم اتلتیکو در آن زمان اووخرو ، کایخا و آدلارد بازی می کردند . "
سانتیانا در مورد اوج گرفتن اتلتیکو در این فصل به عنوان یک رقیب سرسخت برای رئال گفت :" دربی ارتباط چندانی به جدول ندارد چرا که سالهای زیادی بودند که ما صدرنشین بودیم اما اتلتیکو ما را نقره داغ می کرد . در چنین بازیهایی هیجان زیادی وجود دارد . این بازیها برای هواداران ، شهر و مطبوعات خیلی خاص هستند . "
سانتیانا آخرین گلش به اتلتیکو را در سال 1985 زد . او دو دهه در رئال بازی می کرد . وی در این باره که ستارگان فعلی کمتر به پیراهن هایشان تعصب دارند و بازیکنی نظیر فالکائو پس از دو ، سه سال حضور در اتلتیکو می خواهد تیمش را عوض کند هم گفت :" در آن زمان از نظر من تیمی بهتر از رئال برای بازی کردن وجود نداشت . شخصیت باشگاهی نظیر رئال مادرید برای هر بازیکن اسپانیایی خاص بود و بالاترین بود . اما حالا برخی به تغییر تیمها فکر می کنند . حالا مرزها گسترش یافته اند ، بازیکنان اسپانیایی قبل تر به ندرت از کشورشان خارج می شدند . اما شرایط اقتصادی باعث شده که راهی کشورهای دیگر بشوند . "
وی در ارتباط با کاهش تعصب بازیکنان به تیمی نظیر رئال شده هم گفت :" مطمئنا بازیکنان در حال حاضر آزادی عمل بیشتری دارند . حالا بازیکنان تحت تاثیر احساساتشان قرار نمی گیرند و پس از دو ، سه سال تصمیم به تغییر باشگاهشان می گیرد . فوتبال حرفه ای شده و این باعث تغییراتی شده است . "
سانتیانا در مورد بحث هایی که در مورد ناراحتی کریستیانو وجود داشت هم می گوید :" ببینید ... می توانی پول زیادی کسب کنی ، جوان بمانی و شرایط فوق العاده ای را داشته باشی اما باز هم مشکلات شخصی پیدا کنی . کسی ممکن است که با همسر ، نامزد یا دوستش مشکل شخصی پیدا کند . اما در مورد رونالدو احتمال دارد که او حس کند مورد احترام نیست . او یک بازیکن فوق العاده ایست . اما بهتر است که قبل از آن که جملاتی نظیر " من ناراحتم " رابه زبان بیاورد با کسی مشورت و صحبت کند . در رختکن می تواند با هم تیمی ها ، مربی و مدیر صحبت کند . درست است که بازیکنان پول خوبی می گیرند اما مشکلات شخصی هم می توانند تاثیر بگذارند . در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و بیکاریها ، حرفهای مورینیو در این کشور حرف قشنگی نبود . این که افراد با درآمدهای کمشان حاضر می شوند بلیط دیدن بازی کریستیانو را بپردازند ، فداکاری می کنند . زیبا نیتس که او بگوید ناراحت است . آنهایی که چنین مشکلاتی را دارند باید ناراحت باشند ، نه رونالدو ."
سانتیانا در مورد رقابت کریستیانو و فالکائو برای گلزنی در دربی آینده گفت :" هر دو بازین توانایی های زیادی دارند . فالکائو بیشتر در خط حمله بازی می کند ، او نزدیک محوطه جریمه حریف است و با چپ ، پا و سر گل می زند . او گلزن تر از کریستیانوست اما کریستیانو یک غول انسانی است . او قدرت بدنی و جاه طلبی بالایی دارد . هر دو بازیکن فوق العاده هستند و می توانند بازیهایی را تعیین کنند . به نظرم این دو می توانند هر دویشان در یک تیم بازی کنند ، البته بستگی به سیستم دارد . بستگی به کار مربی دارد . کریستیانو می تواند در جناحین بازی کند . فالکائو نیز می تواند سانتر فوروارد شود و از ان مهاجمان کلاسیک باشد که مدافعان را آزار بدهد . بستگی دارد که بازیکنان چگونه چیده شوند . "
این مهاجم اسطوره ای در این باره که رئال اگر شنبه ببازد ، لالیگا را به کل وا می دهد هم گفت :" البته در این مرحله از لالیگا چیزی مشخص نیست . فوتبال ، فوتبال است و گل ، گل است . دوستم بوسکوف این را گفت . رقابت بالاست . هنوز چیزهای زیادی است که می تواند در بارسلونا عوض شود . رئال مادرید حق ناکامی ندارد ، باید همه بازیهایش را ببرد . بارسلونا نیز امتیازاتی را از دست می دهد ، البته نه زیاد . "