کد پرچم
کد پرچم
11توجیه مورینیو پس از ناکامی هایش
Online User
تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, | 13:46 | نویسنده : hassan7

- علیه داوران

این کابوس بزرگ او بوده است . بارها شده که از دست داوران به مرز جنون رسیده و آنها را مقصر نتایج بد دانسته است . به محض ورود به رئال شکایت از آنها را آغاز کرد . در سپتامبر 2010 گفت :" کریستیانو خیلی محکم است که با وجود خشونت ها یا کارت ها داده نمی شوند یا به ندرت داده می شوند . " پیش از اولین الکلاسیکویش هم توپ را در زمین حریف انداخت :" بارسا از این که ایتورالده داور بازی شده خیلی خوشحال است ."

در نهایت ناچار شد که علنا علیه چند تن از داوران موضع بگیرد . در فصل اولش لیستی معروف از سیزده اشتباه کلوس گومز در بازی سویا - رئال را رو کرد . تیمش آن بازی را به سختی با نتیجه 1-0 برد . سپس از پرز لاسا پس از تساوی مقابل آلمریا انتقاد کرد :" امیدوارم او دیگر داور بازیهای رئال و بارسا نشود . " و در کوپا دل ری در سال 2010 پس از بازی در پارکینگ نیوکمپ منتظر تیکسیرا ویتینس ماند تا پس از حذف به او کنایه بیاندازد . 

اما هیچ کدام از انتقاداتش از داوری ها را نمی توان با صحبت هایش پس از شکست 0-2 در برنابئو به بارسلونا در بازی رفت نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقایسه کرد :"چرا ؟ چرا اووربو؟ چرا اشتارک ؟ چرا بوساکا ؟ چرا فریسک ؟ چرا ده بلیکر ؟ چرا هر نیمه نهایی این گونه می شود ؟ شاید به خاطر تبلیغات یونیسف باشد ، شاید هم به خاطر صمیمیت ویار با یوفا . گواردیولا چمپیونزلیگی را برده که من شرمم می آید آن را ببرم . " پس از تساوی مقابل سیتی و شکست به بتیس نیز او به داوری ها اعتراض کرد . 

2- علیه تقویم

در سویا ، مورینیو باز هم به برنامه ریزی و زمان اندک استراحت بین بازی رئال و سیتی اعتراض کرد . وی گفت :" طبیعتا تیمهای دیگری هستند که کنترل کامل برنامه بازیها را به دست دارند و ما نداریم ."

مسئله لطمه خوردن رئال از برنامه بازیها در فصل اول مورینیو ، نقل زبان مربی پرتغالی بود . مورینیو اعتقاد داشت که برنامه ای چیده میشود که به بارسا سود برسد . مربی پرتغالی پس از تساوی در ریازور در فصل اول حضورش در مادرید گفت :" افرادی که بازی رئال را روز شنبه انداختند می دانستند که چه کار می کنند . آنها پشت سر من قهقهه می زنند . " مورینیو اعتقاد داشت که با توجه به بازی با لیون در چمپیونزلیگ زمان کافی برای آماده شدن تیمش برای بازی لیگ در ریازور وجود نداشته است . 

 

3- علیه مطبوعات

انتقاد از مطبوعات هم برای مورینیو رایج است . او اعتقاد داشت که خبرنگاران می خواهند تیمش را ویران کنند . وی پارسال گفت :" هفت امتیاز ؟ شاید مطبوعات آن را زیاد بدانند اما برای من این طور نیست . آنهایی که سعی می کنند در تیم اختلاف بیاندازند همان هایی هستند که حالا می نویسند رئال مادرید دارد قهرمان می شود . " 

مربی ستوبالی از حمایت اندک مطبوعات هم ناراضی بود و اعتقاد داشت که شرایط برای گواردیولا فرق دارد :" او در خانه اش است و توسط رسانه های محلی کاملا مورد محافظت قرار می گیرد . " پس از بازی با سیتی کنایه دیگری به مطبوعات انداخت :" اگر من این گونه حذف می شدم به من اجازه نمی دادند که به مادرید بر می گردم . "

 

4- علیه برنابئو

مورینیو از طرفی رفتار هواداران در برنابئو را در برخی بازیهای خاص دوست نداشت . این شکایت ربطی به نتایج نداشت اما همیشه می خواست که توجه خود را به هواداران معطوف کند . در حقیقت او همیشه به هواداران طعنه انداخته است . او در نوامبر 2011 پس از در هم کوبیدن اوساسونا گفته بود :" از آنهایی که پشت دروازه بودند تشکر می کنم چرا که اگر نبودند فکر می کردم که استادیوم خالی است . " پس از تساوی مقابل بورسیا در خانه باز هم به سکوها کنایه انداخت :" هر کسی که مثل من دو و نیم سال این جا بوده باشد ، از سکوهای سرد سورپرایز نمی شود . " 

 

5- علیه چمن

مورینیو در اوایل حضورش در رئال به شرایط چمن هم انتقاد داشت . او در آن زمان نتیجه می گرفت اما بازی تیمش زیاد درخشان نبود . پس از پیروزی 3-0 مقابل اسپانیول در 21 سپتامبر 2010 ، مورینیو به انتقاد از شرایط چمن برنابئو پرداخت و گفت :" بازی خوب نبود اما باید در نظر گرفت که در مزرعه سیب زمینی بازی می کردیم و مقابل حریفی که چیزی برای از دست دادن نداشت این وضعیت خسته کننده بود پس راضی هستم . " رئال مادرید خیلی زود واکنش نشان داد و چمن را عوض کرد تا مشکل را حل کند . 

 

6- علیه حریفان

مورینیو رفتار برخی تیمهای مقابل را هم دوست نداشت . او به طور مستقیم و غیرمستقیم علیه برخی مسائل انتقاد می کرد . مثلا پس از تساوی مقابل والنسیا در فصل 11-10 پس از بازی با لوانته گفت :" رئال برای بردن بازی کرد . خوشحالم که هیچ کدام از بازیکنانم راهی بیمارستان نشدند چرا که به نظر می رسید چنین اتفاقی می افتد . " 

اما جنجالی ترین اتفاق که زیاد هم به سودش نبود ، درگیری بود که با پرسیادو پیدا کرد و ترکیب مربی اسپورتینگ در مقابل بارسا را زیر سوال برد . وی در سپتامبر 2010 پیش از بازی با لوانته گفت :" حریفانی هستند که بازیهایشان را وا می دهند و مقابل بارسا با تیم دومشان بازی می کنند چرا که فکر می کنند نمی توانند برنده شوند . اگر این اتفاق تکرار شود ، کار ما مشکل می شود . " در سال 2011 پس از تساوی در سانتاندر ، در مورد تمارض و وقت کشی حریف صحبت کرد . 

 

7- علیه بازیکن نخریدن

مورینیو رفتار باشگاه را در زمانی که هیگوائین مصدوم شد و او به دنبال خرید یک مهاجم بود را دوست نداشت . رئال مادرید در لالیگا وضعیت نابسامانی داشت و پنج گل از بارسلونا خورده بود اما چندین هفته در باشگاه این بحث وجود داشت که یک مهاجم خریده شود یا نه . وی گفت :" اگر با یک سگ خوب جلو برویم ، جنگندگان بیشتری خواهیم داشت . اگر با گربه جلو برویم ، کمتر جنگنده خواهیم بود اما می جنگیم . در حال حاضر باید نیمه دوم فصل را با بنزما سپری کنم و این کار را مشکل می کند . اما از مدیر اجرایی باشگاه (اشاره به والدانو) بپرسید ، او می تواند در مورد نظر باشگاه صحبت کند . " این یک درگیری شدید بود که پس از تساوی با آلمریا با اوج خود رسید . در نهایت آدبایور در زمستان به رئال آمد تا پس از عمل جراحی هیگوائین ، خط حمله تیم را تقویت کند . 

 

8- علیه باشگاه

مورینیو اعتقاد دارد که باشگاه هرگز به طور کامل در هیچ کدام از اتفاقاتی که علیه او رخ داده از او حمایت نکرده است . از زمان فصل اولش در رئال مادرید ، او به حمایت نشدن توسط باشگاه در لحظات جنجالی اعتراض داشت ، به خصوص توسط سخنگوی وقت باشگاه که والدانو بود . 

دقایقی پس از پیروزی سخت خانگی مقابل سویا ، مربی پرتغالی که از عملکرد داور ناراضی بود اعتقاد داشت که در این گلایه ها بسیار تنهاست :" تیم من لیاقتش را دارد تا مورد دفاع قرار گیرد . از این که لیستی از اشتباهات داور را رو کنم و از تیمم حمایت کنم خسته شدم . اگر کسی بخواهد پشت مربی قایم شود عالی است . باشگاه یک ساختار دارد و می خواهم که از تیم من دفاع شود . " 

پس از تساوی در منچستر و شکست به بتیس ، او مسئله حضور سخنگو در باشگاه را با شدت بیشتری رو کرد . او می خواست که یک صدای مدیریتی باشد که از تیمش دفاع کند . او پس از بازی با بتیس گفت :" مثل بازی در منچستر فقط من صحبت می کنم . آن جا هم فقط من از داور صحبت کردم . همیشه من آدم بده می شوم . " 

مورینیو باز هم در میانه بحران توپ را در زمین دیگران انداخت و از بقیه گلایه کرد . با رفتن والدانو ، این پاردزا و بوتراگوئنو هستند که به عنوان نمایندگان باشگاه در مقابل رسانه ها حاضر می شوند اما به نظر می رسد که هیچ کدام مورینیو را برای مقابله با مسائل جنجالی مثل داوری های غلط راضی نکرده اند . 

 

9- علیه تیم

اما امسال یک اتفاق جدید برای مورینیو افتاده و آن هم این است که پس از ناکامی ها در لالیگا ، بازیکنانش را زیر سوال می برد . مربی پرتغالی پس از شکست به ختافه این مسیر را در پیش گرفت . 

او گفت :" این یک بازی غیرقابل قبول بود و یکی از آن بازیهایی است که نمی توان حرفی در موردش زد . با آنالیز شرایط نمی توان زیاد سورپرایز شد . کاملا لایق باخت بودیم . " 

دو بازی بعد باز هم علیه بازیکنانش حرف زد . این بار سخت تر . پس از شکست در پیزخوان گفت :" از دقیقه اول تا آخر یک تیم بد را دیدم . لایق باخت بودیم . من تیم نداشتم . فقط دو ، سه بازیکن را در ترکیب می خواستم نگه دارم . هیچ کس تمرکز لازم را نداشت . تقصیر من نیست که کسی تمرکز ندارد . " 

پس از شکست به بتیس هم دوباره علیه بازیکنان صحبت کرد :" نمی شود گفت که بازیکنی که 24 ، 25 یا 26 سال دارد نمی تواند دو بازی پیاپی انجام دهد . اگر بخواهد می تواند . می میرد اما بلند می شود . " 

 

10- علیه آکادمی

روزهای بعد از شکست به دورتموند ، مورینیو بحث در این باره که چرا به جای ناچو از اسین در پست دفاع چپ بازی کرده را باز کرد . مربی پرتغالی تیرهای زهر داری را به سمت آکادمی رئال شلیک کرد . " بین سالهای 1999 تا 2003 ، 17 بازیکن در تیم اصلی اولین بازیشان را انجام دادند . آراندا ، زاراته ، مینیامبرز ، رائول براوو ، پاوون ، پورتیو ، والدو ، روبن و ... که نسبت به همه آنها رائول براوو و پاوون بهترین عملکرد را داشتند . بعد از آن با آقای پلگرینی سه بازیکن آکادمی اولین بازیشان را انجام دادند که روی هم کلا 9 دقیقه بازی کردند . قبلش میگل تورس 25 بازی انجام داده بود . قبل از آن هم ریکی ، نونز و ... بودند . من کسی نبودم که این روند را خراب کردم . من می خواهم که این بازیکنان در تیم اصلی بازی کنند ، نمی خواهم که لیست را پر کنند . من قهرمان بازی دادن به بازیکنان آکادمی با 30 بازیکن هستم ."

 

11- علیه توریل

مورینیو تصمیم گرفت که کار توریل ، مربی کاستیا را زیر سوال برد . او گفت که سیاست او از نظر کار با بازیکنانش اشتباه است :" ما سیتم و مدل متفاوتی داریم . در کاستیا بازیکنان در پستهایی بازی می کنند که در تیم اصلی وجود ندارد . مثل مهاجم کاذب ، پستی که خسه در آن است . ناچو نیز در آن جا دفاع وسط است اما در این پست به او نیاز است . توریل خودش می داند که برایش چهارم ، پنجم یا ششم شدن در دسته دوم مهم است یا پیشرفت یک بازیکن برای رسیدن به تیم اصلی . " 

چند روز بعدش موراتا بود که با گلش به لوانته ناجی او شد . مورینیو در مورد این بازیکن آکادمی گفت :" من بودم که او را به تیم اصلی آوردم . البته او خودش با توانایی های خودش توانست که گل بزند . "