کد پرچم
کد پرچم
انگشت اتهام مطبوعات اسپانیا به سمت مورینیو
Online User
تاريخ : دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, | 20:55 | نویسنده : hassan7

شکست رئال در زمین بتیس و حملات مورینیو پس از شکست به انواع و اقسام شخصیت ها و حتی باشگاه ، دیروز روی جلد مجلات و روزنامه های اسپانیا را به خود اختصاص داد و مقالات و نظرات در مورد دعوای مربی پرتغالی با باشگاه فعلی وی نوشته شد . 
روزنامه آس ، تیتر خود را به عکسی از مورینیو در حال تبریک گفتن به حریف اختصاص داد و تیتر " آژیر قرمز " را انتخاب کرد . این روزنامه به پیغام مورینیو به سران رئال در کنفرانس مطبوعاتی هم اشاره کرد :" مثل بازی با منچستر فقط من از مشکلات می گویم و "آدم بده " می شوم . "
در صفحات درونی روزنامه ، آلفردو رلانیو ، مدیر مسئول این روزنامه در ستون دائمی خود به بازی ضعیف رئال در سویل و شکایت های مورینیو اشاره داشته است :" اتفاقی که افتاد این بود که رئال مادرید خیلی بد بود . آنها خوب شروع کردند ، خیلی خوب بودند . اما پس از گل بتیس ، رئال مادرید بدون دقتا لازم بازی می کرد و در زمین بتیس گم شده بود . اما پس از گل بنیات ، شرایط تیره تر شد و رئال مادرید دیوانه وار حمله می کرد . رئال مادرید بدون تاکتیک حمله می کرد ، زیر توپ می زد و ... " وی البته به اشتباه در مورد مردود کردن گل بنزما و مردود شدن گل سالم نوسا اشاره کرد .
آنتونیو رومرو نیز در ستونش در روزنامه آس نوشت :" درست است که اشتباهات داوری علیه رئال بودند ، اما برای تیمی نظیر رئال کافی نیست که فقط به زیر توپ زدن برای باز گرداندن نتیجه فکر کند . مورینیو باز هم شکستش را با مشکلات برنامه بازیها ، صحنه های داوری ، احساس تنهایی در باشگاه و ... توجیه کرد . همه این ها برای یک مربی در چنین سطحی قابل پیش بینی بودند و باعث شد که دنیا فقط یک واقعیت مشخص را ببیند : تیمی که فوتبال بازی نمی کرد . "
توماس رونکرو ، سردبیر آس نیز در نقد همیشگی خود از بازیها نوشت :" مورینیو می خواهد که هیرو در کنارش باشد تا وارد جنگ های آکادمیک نشود . او حس می کند تنهاست اما نمی توان تنها دلیل این که تیمش مال شوالیه هاست را نمی توان در نبود یک بازیکن خارج از برنابئو جستجو کرد . مربی ، شاید برخی از شکایت هایت درست باشند (مثل درخواستی که برای هیرو داشتی) اما راه اشتباهی را پیش گرفته ای . در رئال فقط باید کار کنی و به جلو نگاه کنی . گذشته معنی ندارد . حال هم چندان مهم نیست . آینده را باید بنویسی و امید از دست رفته ات را برگردانی . مگر آن که خودت را نتوانی در تصویر این آینده تصور کنی . "
مارکا نیز جلد خود را با جمله مورینیو آغاز کرده است :" من آدم بده هستم " در ادامه آمده است :" مورینیو به باشگاه حمله کرد و گفت :" طبیعی است که تیمهای دیگر برنامه بازیها را کنترل کنند ... اما مثل همیشه من آدم بده می شوم . "
در ادامه می توان دید :" مورینیو انگشت را به سمت بازیکنانش برد . مربی پرتغالی برخی بازیکنانش را به بی تعصبی متهم کرد . او به برنامه بازیها هم اعتراض داشت و معتقد بود که رفتاری می شود که به سود بارساست . از سکوت باشگاه هم ناراضی است . " انریکه اورتگو نیز در مورد بازی نوشته است :" رئال هرگز نمی دانست بازی را چطور جمع کند . "
توماس گواش در ستون خود نوشته است :" سال سوم بدترین به نظر می رسد ... پس از این که مورینیو اثبات کرد که سالهای سومش بهتر از سال های اولش هستند ، حالا می خواهد نشان دهد که سال سومش بدترین سالش است . با پولی که خرج شده ، این بازی از بازیکنان رئال مضحک به نظر می رسد . در حالی که مورینیو با بازیکنان بتیس دست می زند و هوادارانشان را تشویق می کند ، رئال نه تنها پشت توپ نمی ایستد بلکه انگار شیفته آن است . "
اسپورت تیتر زده است :" پنچری رئال مادرید " و در مورد شرایط توضیح داده است :" تیم مورینیو نیمی از لالیگا را واگذار کرد و به کف خود رسید . حالا بارسا فاصله را به 11 می رسد . " خوان باتیه نیز پیش بینی کرده که بارسا بتواند لالیگا را ببرد و ادامه داده است :" حالا آنهایی که به مورینیو اعتقاد دارند کمتر هم شده اند . " خوان پی نیز با کنایه اعلام کرده که " رای جدایی طلبی " خود را به مورینیو می دهد که اشاره ای هم به انتخابات کاتالونیا در مورد جدا شدن از اسپانیا داشته است .
امیلیو پرز روزاس نوشته است :" مورینیو مربی است که همیشه به دنبال توجیه است تا اشتباهات خودش رو نشود و هیچ توضیحی برای شکست به بتیس و تمامی باخت هایش ارائه نداده است . مسلما هر کس برنامه بازیها را کنترل می کند ، بهتر از او رئال مادرید را کنترل می کند . او حتی برای فلورنتینو پرز هم احترام قائل نیست . "
ال موندو دپورتیوو تیتر زد :" ناک اوت سفید " . سانتی نویا ، مدیر مسئول این روزنامه در ستون خود نوشته است :" مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی خود باز هم به داور حمله کرد اما اشتباه کرد . او به بتیس باخت چرا که سفیدها یک فوتبال بی خیال ارائه دادند و در کار با توپ بسیار خام بودند . "
خوزه سامانو در روزنامه "ال پایس" نوشت :" رئال مادرید در لالیگا خاموش شد . " این روزنامه با اشاره به حرفهای مورینیو نوشته است :" من همیشه آدم بده هستم . " و به حرفهای کاسیاس که گفته بود :" طبیعی است که گاهی مربی تنها باشد " و میگل پاردزا که اشاره کرده بود :" گل بنزما سالم بود " اشاراتی شده است . "
روزنامه مادریدی " ال موندو " در گزارش خود از بازی بتیس - رئال با تیتر " مراسم ترحیم در مادرید " به قلم اورفئو سوارز ، حرفهای مورینیو را نشانه مات شدنش دانسته است :" توجیهات مورینیو نشان از اختلاف مورینیو با باشگاه دارد . او فکر می کند که برای درک این پروژه ، حمایت لازم از او نشده است . در رئال بیش از هر باشگاه دیگری او زمام کار را در اختیار داشته است . "
آب ث نوشته است :" مورینیو از بازیکنانش انتقاد کرد " و لارازون نیز تیتر زد :" لالیگا در سویا مشخص شد " و در مورد حرفهای مورینیو تیتر زده است :" مورینیو علیه همه . "