کد پرچم
کد پرچم
مورینیو :" بدون رئال کارنامه ام تکمیل نمی شد "
Online User
تاريخ : شنبه 4 آذر 1391برچسب:, | 13:18 | نویسنده : hassan7

خوزه مورینیو ، مربی پرتغالی رئال مادرید به این که چمپیونزلیگ دیگری را می برد مطمئن است اما می گوید حتی اگر ناکام بماند باز هم کارنامه اش پربار باقی خواهد ماند . 
مورینیو در یک مصاحبه با کانال TVI در برنامه ای مستند به نام " او تاچ مورینیو " گفت :" مربیان بزرگی هستند که هرگز چمپیونزلیگ را نبرند . پس من هم اگر یکی بیشتر نبرم هم باز کارنامه ام پر بار می ماند و از نظر شخصی کامل خواهد بود . "
مربی پرتغالی که در سال 1961 در ستوبال متولد شد گفت که همچنان سالهای زیادی از دوران فوتبالش باقی مانده و با چمپیونزلیگی دیگر کارنامه اش را تکمیل خواهد کرد . او می خواهد در سه کشور مختلف قهرمان این جام شود ، کاری که در عرصه فوتبال فقط کلرنس سیدورف به عنوان بازیکن موفق به انجام آن شده است (آژاکس ، رئال و میلان)
مربی پرتغالی افزود :" اگر بتوانم که سومین چمپیونزلیگم را با یک کشور دیگر ببرم مثل این می شود که تنها مربی شده ام که در سه لیگ انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا قهرمان شده ام . اگر بتوانم انجامش می دهم ."
این برنامه 50 دقیقه ای در مورد کارنامه مورینیو بود و به بررسی عملکرد وی در پورتو ، چلسی ، اینتر و رئال پرداخت . وی با اشاره به ضربات پنالتی سال گذشته مقابل بایرن گفت :" به آن فکر کرده ام . نمی توانم باور کنم که شانس چنین نقش مهمی را ایفا می کند . به نظرم بعضی چیزها باید بهتر شوند "
او در مورد اهمیت غلبه بر بارسلونا در سوپرکاپ 2012 هم صحبت کرد . وی می گوید :" این یک تابو شکنی بود . بسیاری فکر می کردند که رئال می تواند بارسا را در یک فینال ببرد اما در بازی رفت و برگشت نه . بردیم و خوب هم بازی کردیم . این شاید به معنی پایان یک دوره برای یک تیم بود . "
مورینیو در مورد پیروزی بر بارسا در نیوکمپ با نتیجه 2-1 در آوریل گذشته گفت :" بازیکنانم گفتم که باید آنها را شکست دهیم . تساوی هم ما کافی نبود . می دانستیم که می توانیم برنده باشیم . "
وی در مورد علت جدایی از اینتر هم صحبت کرد :" این سومین باری بود که رئال به سراغ من می آمد . دیگر نمی شد دست رد زد . بدون رئال ، کارنامه ام کامل نمی شد . "
مورینیو به یاد آوری خاطره ای از خولیو سزار پس از بردن لیگ ایتالیا در سال 2010 پرداخت . او نمی خواسته که فردایش در مراسم جشن شرکت کند که مربی برزیلی به او گفته است :" مربی اگر به جشن نیایی ، دیگر برایت جام نمی آوریم . "
مورینیو همچنین یادآوری کرد که در اینتر در سوپرکاپ ایتالیا مقابل رم در سال 2008 یکی از معدود دفعاتی که در پنالتی برنده شده را تجربه کرده است . با مورینیو ، خاویر زانتی ، بازیکن 35 ساله با پنالتیش توانست که اولین جام مورینیو را به او بدهد .
او در مورد دوران حضورش در انگلیس گفت که هواداران چلسی " فوق العاده " بوده اند و شعاری که آنها با سرود مخصوص " لادونا موبایل " ساخته بودند را یکی از عجیب ترین لحظات دوران فوتبالش می داند . او در مورد بازیکنانش هم گفت :" از آنها معمولا در زمانهای نامناسب انتقاد یا تعریف نمی کنم چون ممکن است آماده نباشند . "